View Single Post
Old 02-04-2014, 19:00   #1
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
Default HAN-BKK/DMK-MDL/RGN-KUL (2013)





"For the wind is in the palm trees, and the temple bells they say; Come back you British Solider, come you back to Mandalay!"

Forventningene til Myanmar, det tidligere Burma, var ganske store etter å ha lest en ikke ubetydelig mengde reiseskildringer om dette uoppdagede, mystiske og arealmessig store landet øst for India. Jeg var også innstilt på noe annerledes da jeg forlot det tidligere Indokina etter en over fem uker lang reise gjennom by og bygd.

Opplevelsene gjennom Kambodsja og Vietnam hadde vært storslåtte. Valget om å dra utenfor the beaten track hadde ikke vært dumt, og det å alliere seg med lokale som vet hva det virkelige bildet av et land er, er avgjørende. Jeg møtte mange underveis som holdt seg til de kjente og trygge reisemålene, som Angkor Wat/Siem Riep, Phnom Penh, Mui Ne, Hoi An, Hanoi og Halong bay, og for all del - de er alle verdt å besøke, men de beste inntrykkene av et land får du der få har fått dem før deg. Ville det bli det samme i Myanmar?

Denne reisen består av tre flyturer, og turen mellom Hanoi og Bangkok kostet omtrent 600 kroner per person, og ga uttelling på mitt ANA-kort; 303 miles. Reisen inn og ut av Myanmar kostet til sammen like under 800 kroner per person, og var operert av AirAisia Thailand og AirAisia Malaysia.

Reiserute:
20.10.2013: QR615 HAN-BKK 773
22.10.2013: FD2760 DMK-MDL 320
01.11.2013: AK1425 RGN-KUL 320
SeatBelt is offline   Reply With Quote