Quote:
Originally Posted by RJon
Om de får stadig vekk forlengede dispensasjoner, så omgår de regelverket med velsignelse fra luftfartstilsynet, det virker som om regjeringen syns det er greit også. Så lenge de får dispensasjon etter dispensasjon, er ikke det like greit å endre hele regelverket, så kan de legge ned hele det irske AOC'et og så får andre også konkurrere på samme vilkårene?
Hva skjer om de får avslag fra DOT, vil de da fortsette med å få dispensasjoner i lang lang tid til de kommer med en plan B og får satt den til liv?
Disclaimer: Ønsker ikke dette skal lede til nok en SK vs DY/DU diskusjon siden tråden omhandler DY/DU sitt AOC i Irland, og dette har vert debattert opp, ned, frem og tilbake i andre tråder så det holder. Ønsker bare å få belyst dette aspektet med dispensasjonene i forhold til. Om Mod syns dette hører hjemme en annen plass eller har vert tatt opp før så vennligst slett/si i fra/flytt dette til rett tråd.
|
Som Trevin skriver, har LT holdt seg til regelverket og gitt disp. LT har ingen mulighet til å fravike regelverket. Disp kan bare gis for to ganger seks måneder, og bare i spesielle tilfeller. Det er ingen omgåelse, men helt i tråd med lovverkets intensjon.