View Single Post
Old 26-03-2014, 23:53   #46
Trevln
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Om de får stadig vekk forlengede dispensasjoner, så omgår de regelverket med velsignelse fra luftfartstilsynet, det virker som om regjeringen syns det er greit også. Så lenge de får dispensasjon etter dispensasjon, er ikke det like greit å endre hele regelverket, så kan de legge ned hele det irske AOC'et og så får andre også konkurrere på samme vilkårene?
Hva skjer om de får avslag fra DOT, vil de da fortsette med å få dispensasjoner i lang lang tid til de kommer med en plan B og får satt den til liv?

Disclaimer: Ønsker ikke dette skal lede til nok en SK vs DY/DU diskusjon siden tråden omhandler DY/DU sitt AOC i Irland, og dette har vert debattert opp, ned, frem og tilbake i andre tråder så det holder. Ønsker bare å få belyst dette aspektet med dispensasjonene i forhold til. Om Mod syns dette hører hjemme en annen plass eller har vert tatt opp før så vennligst slett/si i fra/flytt dette til rett tråd.
Som en kort kommentar så leser jeg regelverket slik at det kan gis dispensasjon for 6 mnd + 6 mnd til ved spesielle omstendigheter, så LT er vel sånn sett innafor om de gir flere disp i korte perioder inntil totalt 12 mnd disp er gitt? Eller leser jeg regelverket feil? Tro meg, jeg synes ikke noe særlig om dette, men slik jeg forstår det har man ikke gått vekk fra det regelverket som finnes. Det kan jeg da heller ikke forstå at LT kan gjøre.
Trevln is offline   Reply With Quote