De 2 første, LN-
RCA og SE-DFK ble levert våren 1980. De 2 siste, OY-
KAA og SE-DFL klom året etter.
Alle ble i ´82/83 bygget om til A300B4, og OY-
KAA utleid til Malaysian ( og W/o ), mens de 2 andre fløy i Scanair til de ble solgt til Conair 1986, og videre inn i Premiair.
Jeg tror de ble benyttet fast på
CPH-
LHR fra første sesong i 1980 til de ble tatt ut av bruk seint 1982. De gikk også
ARN-
LHR, og de gikk i 1981 en t/r
LHR-FBU.
Mulig routingen for den var:
ARN-
LHR-
CPH-
LHR-FBU-
LHR-
ARN
CDG fra FBU, som LN-
MOW skriver, må ha vært i ´82.. ? Jeg husket ikke den, trodd de bare gikk FBU-
CPH 2 ganger daglig.
På FBU var det i hvert fall fra 1980 til 1982 en ut om morgenen og en inn om kvelden.
I 1981 og 1982 var det også en innom midt på dagen, og i ´81 var det som SK 512/509 eller tilsvarende. Samme slynga som de på ´90-tallet brukte 767.