View Single Post
Old 23-03-2014, 11:15   #71
OJB
ScanFlyer Rusty

Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Slik jeg forstår det har de kun gjort en spørreundersøkelse blant 800 bedrifter om de ønsker seg en slik direkterute. Det er ikke næringslivet som har tatt initiativ og ønsket seg ruta. Og hvem sier ikke JA når de blir spurt om direkteruter? Er vel ikke første gang noe slikt er feilslått.
Begge deler er riktig.
Næringslivet i Rogaland har ønsket direkte ruter nordover.
Så ser jeg i ukentlig i Aberdeen at rutene markedsføres både som forretningtrafikk og ferie/fritidsruter.
En annen sak er at BMI gjør et forsøk som "stand alone" selskap å skape nye forretningsområder med sin nåværende flåte.
Det er mye snakk om å utnytte flåten med ansatte og det innebærer naturligvis risiko.
Deres trafikkmønster er lagt om vesentlig siden de ble et eget "stand alone" selskap.
Det kan se ut som de har for mange maskiner i øyeblikket og man prøver derfor ut ut nye forretningsområder.
Nå som SAS har gjeninnført bonusordninger innenlands vil det etter min oppfatning bli vanskelig å konkurere mot dette. Folk tar gladelig en stoppover dersom premien er opparbeidede bonuspoeng,inklusive meg selv.
Jeg tror derfor at bmi-rutene nordover har begrenset levetid.
OJB is offline   Reply With Quote