Quote:
Originally Posted by Tjab
Har hørt rykter om dette ofte opp igjennom. Men har egentlig aldri tatt de spesielt seriøst.
Har ikke opplevd det selv iallefall.
Men om dette skulle vise seg å være tilfelle så regner jeg med det blir noe bruduljer omkring det  Og dom "someone" sier, det er vel neppe ulovlig? Ser faktisk ikke det store problemet, men selvfølgelig kan jo dette sette "griller" i hodet på enkelte selskap som tidligere har hatt andre bedrifter til å stille kritiske spørsmål til konkurrentens priser og kundeservice  Ser for meg hele call sentere som sitter å sjekker priser dagen lang for at konkurrenten skal bli dyrest mulig 
|
Har heller ikke selv oplevet det og har forsøgt at søge mange gange på forskellige flyselskaber. Derfor var jeg nysgerrig.
Forbrugerrådet i Danmark har jeg til gengæld ofte set komme med mærkelige udtalelser som ikke har hold i virkeligheden og ikke er researched ordentligt. Desuden kommer de ikke med nogle eksempler på deres påstand.
Rygterne har jeg hørt mange gange, men har stadig tilgode at se det i praksis.
Hvordan håndterer man forøvrigt dette ift f.eks. Amadeus. Er det muligt at ændre en pris i bookingsystemet for bare en enkelt kunde. Rent teknisk kunne jeg forestille mig der var visse "udfordringer" med det - speciel de selskaber som bruger f.eks. Amadeus. Kunne forestille mig det var en lettere opgave teknisk for lavprisselskaber, som udelukkende booker i egne systemer.