View Single Post
Old 04-03-2014, 11:10   #94
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Fikk akkurat "tilbud" med "Special fares" fra Emirates. 7k i økonomi til Dubai, men kun for perioden midt på sommeren når ingen normale mennesker kunne tenkt seg å reise dit. KLM hadde nylig tilbud for en tredjedel av den prisen, men for mer interessante datoer. Har selv flydd med Emirates og de er ikke så spesielle selv om de er bra. Hva er det jeg ikke får med meg her?
Det jeg tror du ikke får med deg her (og dessverre også ledelsen på OSL, Avinor eller hva det er). Emirates livnærer seg ikke bare på turister og/eller folks om skal på doed og liv til Dubai. Det er fryktelig mange (noen har statistikk) som bruker EK videre ut i verden, eller faktisk også viktig er fra UAE og ut i verden businessmessig.

Grunnen til at de kan våge og tilby deg turen for tregangeren i pris av KLM er fordi folk er villige til å betale det. Noen betaler gjerne femgangeren for en Zegna dress enn for en Dressmann dress.

Emirates som produkt er vel sikkert litt smak og behag – men jeg betaler gjerne ekstra for å fly dem da jeg synes de er svært bra – og mange av de som fyller opp setene deres til fra europa som jekker opp ditt tilbud til 7k velger EK da de flyr direkte dit de skall (CPH, ARN, AMS eller hvor du fikk tilbudet fra.

Jeg «sender» familien hjem i August og var fast bestemt på Emirates – med de skulle ha 13.265 per person i Y mot Turkish 4.500 i Y. Trist for oss, men kult at de kan prise seg slik.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote