Re: Utfordringer og regler omkring DYs USA operasjoner
Men jeg tror vi alle er enige i at det er en trist utvikling for alle som er i bransjen. (Skremmende hvis ikke) Men at enkelte selskaper utnytter det, og at DAGENS regelverk ikke hindrer de (uenigheter må vel havne i retten med dom før visse regler blir tolket "riktig" eller "galt" og det gjøres noe) er noe som desverre(!!!) er et faktum. Det alle i bransjen krysser fingre/tær for, er at utviklingen bremses opp, kontrolleres, og kanskje også snur slik at vi får en levedyktig luftfartsbransje for de som jobber der. Kundegruppen til luftfarten (passasjerer) er også avhengige av levedyktige bransjer å jobbe i for å kunne kjøpe tjenesten som luftfarten tilbyr.
Pr nå, så tror jeg at de som søker seg til CAer i DU i USA er folk hvis valg er å jobbe på deli'n eller å F.eks "fly". Unge single personer som er ute etter noen få års "eventyr" velger CA hos DU.. Men jeg tror de fort finner ut hvordan virkeligheten faktisk er, og at det vil være stort gjennomtrekk. Så får økonomene regne seg frem til hva som er billigst ("lojalitet/stabilitet/høy erfaring og kompetanse" eller "kontinuerlig rekruttering/liten erfaringsbase"
|