View Single Post
Old 26-02-2014, 08:39   #12
martins
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
Default Re: SAS ødelegger for Norwegian!

Altså, hvis EK må fly 2x MXP pr dag, for så å fly videre ut til hhv FLL og JFK, så vil man potensielt doble setekapasiteten mellom DXB og MXP. Dette vil føre til (mest sannsynlig) dårlig belegg på ruten DXB - MXP og derfor sviktende inntekter (eller høyere utgifter om du vil). DU har ikke denne begrensningen når de ønsker å fly LGW - JFK (med sitt crew basert i BKK), og kan derfor fly LGW - FLL, JFK ++ UTEN å måtte fly OSL/STO/CPH - LGW først. (Med samme maskiner , altså F.eks OSL - LGW med 787 x antall ganger pr dag.) Hvis de skulle operere under samme begrensning som EK, så hadde det vært tilfellet, og det er på ingen måte levedyktig å fly mellom scandinavia og LGW såpass mange ganger pr dag, gjerne om morgenen for å få til noenlunde OK rutetider ut fra LGW igjen.

Håper du ser forskjeller TOS, da denne er ekstremt åpenbar og veldig veldig konkurransevridende ihht sakens kjærne.
martins is offline   Reply With Quote