Quote:
Originally Posted by AirlineLover
Erbil utvikler seg raskt. Har du lest artikkelen Aftenposten skrev, så skjønner du hva jeg mener. De som bygde burj khalifa, Emaar, har startet et prosjekt i Erbil, med hoteller, 2 høye skyskrapere og mange flere business bygninger og MYE mer. Kjøpesentrene finnes det mange av. Den høyeste bygningen i Erbil er 127m høy, altså 10 meter høyere enn radisson i Oslo. Men dette er bare starten. Og downtown Erbil er bare ett av prosjektene.
Les artikkelen. 5 stjernes hoteller kommer. Skyskraperne kommer. De som kommer nå, vil være nærme 300m. EmpireWorld er også et stort prosjekt. Oljen gjorde alt dette mulig. Og sikkerheten i Kurdistan er bra, ikke som Irak. Folk kaller Kurdistan for det andre Irak. Erbil har en moderne og ny flyplass. Tomteprisene er skyhøye. Mange land har investert milliarder i Kurdistan. DNO finnes i Kurdistan. Kurdistan har egen hær. Og er selvstyrt. Så du trenger ikke å være redd. Det er ikke som Irak.
|
Men det er ikke meg som trenger overbevisning. Jeg hadde turt så lenge selskapet var sikkert og velkjent med et godt omdømme. Men når det gjelder Erbil og Kurdistan, vil du nok måtte jobbe hardt for å overbevise nordmenn om å dra den veien til Asia fremfor Dubai eller Abu Dhabi.