Jeg håper
SAS har tenkt å gjøre noe mer ut av Pandion. I "gamle" dager betød EBP veldig ofte at man fikk oppgradering i kabinen, fra EE til C-klasse f.eks. Og når man hadde siste hopp, fra Oslo til Trondheim så fikk man litt å spise på flyet, og en rødvin om man ville. Med Plus og Go så får jeg uansett noe å spise på siste hopp, siden jeg mer eller mindre alltid har Plus-billett, så da har EBP ingen betydning. Rødvinen har det blitt strengt forbudt å gi bort, så da betyr EBP heller ingenting lengre. Siden jeg flyr Plus så er det jo ingen oppgradering å hente på Europa-flygningene, så da betyr EBP heller ingenting. Loungeadgang, jo, men jeg flyr alltid *A allikevel, og med "Gold" så kommer man inn i loungene, så da betyr EBP heller ingenting. Det samme for innsjekkingsskranker og hurtigspor i sikkerhetskontrollen. Jeg har fått noen få invitasjoner til flyturer (som blir bortbetsilte på 1 sekund) og konsert/fotballkamp, men ofte er man jo på galt sted til gal tid når slike invitasjoner kommer. Så da teller ikke EBP mye heller. OK, man får svart lapp å ha på veska, og kan ha svart kort man kan blafre med i fall noen andre blir imponert av sånn, men det er ikke viktig for meg. Så kort sagt syns jeg EBP har mistet 90% av verdien sin, så her kan, og bør
SAS gjøre mye!