Quote:
Originally Posted by JoeW
Synes det er en interresant diskusjon, og har ingen klar formening om hvem som har "rett".
Litt prinsipelt kan man jo likevel spørre seg: Gitt at kunden hadde chartret et fly med 150 seter, og kun hadde fylt opp halve flyet - 75 pax. Ville SAS da kunne ha gjort equipment change til et fly med 189 seter for å få med et par pax fra ruteflyvningen som var denied boarding? Passasjertettheten ville fortsatt være lik (50 %) og det går jo ikke utover kunden, eller kundens kunder... Tror likevel dette neppe hadde skjedd uten å ha vært i kontakt med kunden.... Rent prinsipielt altså.
|
Nå vil jeg si der er en forskjell. Fyren leier et fly for å frakte opp mot f.eks 141 passasjerer fra A til B.
Det har
SAS gjort, ikke på noen måte har det godt utover den kontrakten som er skrevet, i mine øyne.
DOG, hadde
SAS hatt behov for hjelp til, som du beskrev til denied boarding, så hadde
SAS GARANTERT spurt om å få kjøpe plass. De hadde IKKE flyttet over uten leiers godkjennelse.
Faktisk så godtar ikke
SAS egne ID i cockpit engang på slike flygninger, med mindre de er endel av operating crew.
Om
SAS hadde fyllt opp med ekstra bags fra den andre flighten, og bags fra hans stod igjen på
OSL, ja da hadde det vært en helt annen sak.