Quote:
Originally Posted by JoeW
Litt prinsipelt kan man jo likevel spørre seg: Gitt at kunden hadde chartret et fly med 150 seter, og kun hadde fylt opp halve flyet - 75 pax. Ville SAS da kunne ha gjort equipment change til et fly med 189 seter for å få med et par pax fra ruteflyvningen som var denied boarding? Passasjertettheten ville fortsatt være lik (50 %) og det går jo ikke utover kunden, eller kundens kunder... Tror likevel dette neppe hadde skjedd uten å ha vært i kontakt med kunden.... Rent prinsipielt altså.
|
Nei, det går absolutt ikke an. Sett at det var f.eks. et firma som hadde chartret, og de hadde arrangert ett eller annet under flighten - spesiell mat, vinsmaking, karaoke, striptease, hva vet jeg, for så å oppdage at det satt noen helt utenforstående ombord i flyet. Det hadde ikke jeg akseptert hvis det var mitt firma og min charter.
Jeg tenker f.eks. på dengang Dressmann fløy mange av sine ansatte til Rio på Rolling Stones-konsert. De satt sikkert ikke bare og glanet i luften underveis, og hadde neppe synes det var noe særlig om flyselskapet hadde lurt med noen andre.