Quote:
Originally Posted by Someone
|
Hvis man leser Aftenposten (papir, kommer vel på nett), så kan det virke som de ikke er interessert i Emirates og andre selskaper fra Europa og Midt-Østen.
Dag Falk-Pedersen/Avinor mener blant annet at:
Quote:
- Passasjerene bør unnngå å måtte bytte fly i HEL, CPH og ARN for å få kortere reisetid
- Det er feil at billettintektene skal havne i København, London eller Frankfurt
- Direktefly til mange steder i verden vil styrke norsk næringsliv
- Han ønsker ikke distriktskamp, og mener at OSL er eneste naturlige satsingen i Norge
- Han tror ikke SAS og DY løser "problemet" alene
- Han mener det ikke nytter å få inn flere Europeiske eller Midt-Østen-baserte selskaper (de flyr bare nordmenn til andre huber, sier han)
- Han innrømmer at det er en smule trangt på OSL akkurat nå, og at transferproblematikken må løses.
|
Her er det etter min mening mye politikk, hummer og kanari, og mye som ikke henger på greip. Slik jeg leser det så vil han at inntektene skal komme norsk selskaper til gode, og hvis det ikke gøre det så skal de gå til selskaper lang avgårde, som i Asia og USA. Europeiske og sandkasseselskaper må holdes langt unna.