View Single Post
Old 10-02-2014, 07:54   #10
Furahini
ScanFlyer Blue

Furahini's Avatar

Default Re: Beste reiseforsikring?

Jeg hadde Europeiske da jeg bodde i Sør-Afrika, og det angrer jeg ikke på. Hadde en relativt dyr forsikring for familie som gjaldt med bosted Sør-Afrika og inkluderte innbo der nede. Denne gjaldt for reiser inntil 4 (?) uker ut fra Sør-Afrika. Benyttet den ved 8 anledninger i løpet av en periode på 3 år, og fikk da dekket diverse legeutgifter og sykehusinnleggelser for vår sønn, vaksiner man egentlig tar i Norge, tapt bagasje, innhenting av reiserute i JNB og hjemreise ved 2 anledninger etter mine 2 bestemødre døde. Første gangen ble det C med KLM og andre gangen QR Y. Billetter ordnet på dagen med retur når jeg ville. Skulle gjerne hatt Europeiske videre, men samboers jobb betaler reiseforsikringen nå, for hele familien.

Europeiskes skademelding er og super syns jeg, der alt skjer på nett og du kan bare skanne og legge ved dokumentasjon. Vårt nye selskap, Gouda, benytter snail mail der jeg må laste ned skjema og sende det inn sammen med dokumentasjon. Måtte og betale en egenandel på 500 kroner etter en tur til legevakten i Sør-Afrika i november i fjor. Skulle gjerne gått tilbake til Europeiske.

Mener prisen var 1600 per år for oss 3.