Quote:
Originally Posted by Bergern
Hei!
Pusler litt med innreise til Hviterussland og noen visumspørsmål dukker opp.
For meg ser det ut til at man må forhåndssende noen dokumenter for å kunne få visum på flyplassen i Minsk. Hva er det de ønsker? Selve visumsøknaden, passinformasjon, passfoto, invitsjon (og hva er nok i så måte?), offisiell hotellbooking, bekreftet inn- og utreise, snill gutt sertifikat fra mor?
Og hvordan er det greiest å gjøre det? Faks, e-post, post?
Kan man snike seg unna styret og bare dukke opp med de aktuelle dokumenter på flyplassen og få sitt visum likevel?
Kan det være like greit å ordne med visum fra feks London eller Helsinki? Dritten med dette er jo at passet blir på ferie noe tid, og det føles ukomfortabelt i forhold til annen reiseaktivitet.
Eller er det like greit å la ett eller annet byrå ordne dette for meg. Deilig å slippe styret, men passmangelen blir vel den samme. Pengene er ikke så nøye.
Noen med nylig erfaring?
|
Jeg brukte dette firma:
http://www.belarustourist.minsk.by/ og det koster rundt 100 Euro men da får du visum og at noen møter deg ved flyet og tar hånd om visum og helseforsikring så man slipper å stå i kø. Det kan ta litt tid men jeg fikk det på 30 minutter og da var det ingen andre i køen. De arrangerte også en bil for meg ikke så gærne priser.