View Single Post
Old 08-02-2014, 11:53   #281
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Re: Visum/passregler hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hei!
Pusler litt med innreise til Hviterussland og noen visumspørsmål dukker opp.

For meg ser det ut til at man må forhåndssende noen dokumenter for å kunne få visum på flyplassen i Minsk. Hva er det de ønsker? Selve visumsøknaden, passinformasjon, passfoto, invitsjon (og hva er nok i så måte?), offisiell hotellbooking, bekreftet inn- og utreise, snill gutt sertifikat fra mor?
Og hvordan er det greiest å gjøre det? Faks, e-post, post?

Kan man snike seg unna styret og bare dukke opp med de aktuelle dokumenter på flyplassen og få sitt visum likevel?

Kan det være like greit å ordne med visum fra feks London eller Helsinki? Dritten med dette er jo at passet blir på ferie noe tid, og det føles ukomfortabelt i forhold til annen reiseaktivitet.

Eller er det like greit å la ett eller annet byrå ordne dette for meg. Deilig å slippe styret, men passmangelen blir vel den samme. Pengene er ikke så nøye.

Noen med nylig erfaring?
Jeg brukte dette firma: http://www.belarustourist.minsk.by/ og det koster rundt 100 Euro men da får du visum og at noen møter deg ved flyet og tar hånd om visum og helseforsikring så man slipper å stå i kø. Det kan ta litt tid men jeg fikk det på 30 minutter og da var det ingen andre i køen. De arrangerte også en bil for meg ikke så gærne priser.
Sondbjo is offline