View Single Post
Old 04-02-2014, 00:23   #220
slankebrusmannen
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Sikker på dette?

Å oppnå 100 000 poeng over en 5-årsperiode dersom man flyr litt eller flyr bittelitt og har et SAS kredittkort eller trumf visakort er helt overkommelig for alle.
Jeg er sikker på at mora mi hadde klart det, bare ved å handle maten på Kiwi.
Dette har jeg forsåvidt ikke tenkt på, men i så fall fall er det jo ingen grunn til å kjempe for få dele ut poeng på flyturer.

Quote:
Fly f.eks. 10 ganger til Barcelona for ca 1800kr = 18 000kr og du kan ta ut en tur til USA i biz som koster rundt 20 000kr med SAS
Jeg skulle gjerne sett poengberegningene her. Den barcelonaturen har jeg tatt med SAS og om jeg så skulle tatt den ni ganger til, ville det gitt nok poeng til en enveisbillett innenlands. Men opptjeningsregler kan vel kanskje ha endret seg.

(Så fikk man vel ta en tur innom eurobonussidene og se at opptjeningen jammen hadde bedret seg siden sist.)

Quote:
Det er ikke slik at man må bruke poengene på samme type reiser som poengene tjenes for å kunne se om bonuspoeng kan være en nyttig ting å få med seg.
Nei, for all del, men det er vanskelig å se forretningen i å dele ut en bonusbillett som koster det dobbelt av det de tjente på flygningene som genererte poengene. Jeg ville derfor forventet at det var et visst samsvar mellom forbruk og det man fikk tilbake. Men for all del, det er jo SAS, og slik er det visst ikke.

Jeg er offisielt overrasket.
slankebrusmannen is offline   Reply With Quote