Quote:
Originally Posted by slankebrusmannen
Kan det være at Norwegian pøser på med kapasitet for å holde prisene på et såpass lavt nivå at bonusreiser mer blir en kuriositet enn noe man higer etter å oppnå? I og med at man må betale avgiftene på disse bonusbillettene, bør det gjerne være mindre interessant* å betale noen hundrelapper mer hver gang man flyr for etter å ha gjort dette ti ganger få muligheten til å muligens fly på et tidspunkt som passer for en hundrelapp mindre enn en Norwegian-pris. Men en forutsetning for å kunne redusere attraktiviteten til Eurobonus blant den gemene hop som bare av og til flyr er jo at prisnivået generelt er tilstrekkelig lavt. (Usikker på om dette resonnementet egentlig ble forståelig, beklager hvis ikke.)
*ikke det at nordmenn generelt er spesielt gode på break even-beregninger uansett
PS: Dersom teorien over har rot i virkeligheten, vil det ta tid før man kjenner de reelle konsekvensene av opphevelsen av bonusforbudet.
|
Einig i at opplevd verdi av bonusbilett er sterkt knytta til pris. Det er nesten så eg ser meir verdi å få Cashpoints heller enn EB-poeng. Det er jo "vanlege" pengar. Hadde ein kunne teke ut bonusreiser på anbudsrutene til WF (som ein vel kunne ei stund etter at forbudet kom), då hadde verkeleg poenga hatt ein verdi (for meg).