Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg har vel muligens (  ) sagt det før, men det fremstår som nokså opplagt at det kan få konsekvenser for tynnere ruter. Det kan selvsagt skje ting som gjør det mindre aktuelt å legge ned ruter, som f.eks. en økning i trafikken (som vist til i artikkelen).
|
Jeg står vel også i fare for å gjenta meg selv her. Men om jeg lar det stå til: Jeg er enig med deg i at det teoretisk sett kan få slike følger. Men jeg er langt mer i tvil om DY trodde/tror at det kom til å få/fikk slike følger.
TOS (flyplassen, vel og merke) er et fint eksempel. Fem daglige DY-avganger før bonus. Deretter "truet" DY med en nedsabling av tilbudet om bonusen ble innført, ned til to avganger, var det vel. Få måneder etter innføringen, så økes tilbudet til seks avganger.
Jeg finner det mer sannsynlig enn ikke at DY var nokså klar over at de ikke kom til å trekke seg ut av diverse ruter slik de truet med. Altså at det var mer taktikkeri enn noe de mente å gjennomføre.
Men det er jo bare min tolkning, belegg for dette har jeg nokså åpenbart ikke utover nevnte observasjoner.