View Single Post
Old 26-01-2014, 19:38   #9
Fbu76
ScanFlyer Blue

United Re: Guttetur til New York og Las Vegas med UA i Y.

Da var det blitt tirsdag morgen og på tide å vende nesa hjemover. UA 1153 skulle gå fra LAS kl. 08.00 til EWR der vi skulle ha 4 timer connectoin før vi satte oss på UA38 hjem til Oslo.

Vi sto opp tidlig og sjekka appen til UA. Der sto det at UA1153 innstilt. Det var derfor på tide å komme seg til LAS. Der ble alle de som ble rammet av canselleringen plukket ut til en egen skranke. Damen forklarte at problemene skyldtes dårlig vær på østkysten. (Senere skulle også UA38 bli cansellert). Hun booket oss derfor LAS-IAH-AMS-OSL. Vi fikk tom bookingklasse Y i stedet for K. Dette gir 200% EB-opptjening, samt lounge og Sas+ med SAS fra AMS til OSL. Det betyr at jeg fikk over 20.000 poeng for denne turen. Det betyr vel EBG på meg i år!! Kjempeservice fra UA!!

Vi startet me UA112 LAS-IAH. En B739 N53442 ex Continental fra 2009. Knyttnevetesten på sete 15A ble bstått med glans. Brukte fotobagen i stedt for knyttneven.

Flyplassen LAS Terminal C p vei til UA-området som kalles D.

Tyder dette på at Norwegian har planer om å etablere seg på IAH? Loungen er i alle fall på plass.

Denne, N78002, skulle fly UA58 IAH-AMS i dag. En B777-200 ex Continental fra 1998. Sete 24a i bakre cabin. 3+3+3 config. i bakre cabin. 31 av 108 seter besatt. Folk trakk bakover fra plusscabinen for å få egen 3-seter hos oss. Snakk om bortkasta oppgradering!!

"Knyttnevetest" og UPS-fly mens vi taxet ut på IAH.

Landet Polderbaan 30 min før rute. Det tok deretter hele 15 minutter å taxe til gaten på T9. Gikk til T2 og fikk boardingkort hos SAS i SAS+. Ble henvist til lounge 26.

Lounge 26 som SAS bruker for sine C-passasjerer i AMS.

Deretter var det hjem til OSL med LN-RRD, Embla Viking. En 736 som er fra sent 90-tall og er tidligere dansk statsborger.
Fbu76 is offline   Reply With Quote