View Single Post
Old 21-01-2014, 18:48   #75
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Ruteutviklerne på OSL, eller ruteadministratorene som kanskje er mer dekkende, jobber uavhengig av byggeprosjektet og gjør verken mer eller mindre for å tiltrekke seg nye ruter og aktører. Kapasitet i terminalen, manglene kvm på non-schengen, antall flyoppstillingsplasser er også sekundært og langt nede på lista hos flyselskapene så det er ingen unskyldning selskapene benytter.

Når det gjelder favorisering av DY og QR så har det blitt nevn så tror jeg ikke vi skal legge så mye i det. Igjen, ruteadministasjonen på OSL gjør ikke noe proaktivt utover å være tilstede på Routes og kjøper er par helsider som de dekorerer med vaffeljern, treski og vikinghjelmer (eksempler finnes her: http://www.anna.aero/2013/10/08/do-y...s-vegas-daily/). Utover det så besvarer de henvendelser fra selskapene, bearbeider statistikk, lager analyser og prognoser, deltar i mindre grad på forum og møteplasser for reiselivsnæringen i Norge blant annet.

Som nenvt tidligere så har personen Someone henviser til vært i tvil om OSL i det hele tatt skal være med på Routes. Det har også vært tilfeller der OSL har blitt invitert til å flyselskapenes HQ men OSL har takket nei. OSL ser helst at selskapene kommer til de. Nå har det riktig nok sett tendenser til annen holdning siste halvåret men det trengs noe utskiftning før vi ser et proaktivt OSL.
Vil det ikke være naturlig at man ikke lokker inn et lignende selskap(EK) til det man allerede har(QR) hvis man er fornøyd med dagens situasjon? Det vil også være naturlig å beskytte norske selskaper og direkteruter(les DU).
Det var dette jeg tenkte intill jeg leste at OSL heller ikke er "veldig på ballen" når det kommer til interkontinental trafikk generelt, hvis jeg tolker inlegget ditt korrekt.
Happyflyer is offline   Reply With Quote