Quote:
Originally Posted by amatør
Det vil jo uansett ikke bli et stort rutenett østover med DU, da de ikke skal ha store flåten av longhaul fly som skal betjene både OSL, BGO, CPH og ARN
|
Det er vel eneste logiske forklaringen dersom Someones kildes påstand har rot i virkeligheten. Jeg forsvarer absolutt ikke det
OSL her muligens gjør/ikke gjør, snarere tvert om, men det er den forklaringen jeg kan se. At det er DYs
DXB rute som går 3-4 dager i uken
OSL ønsker å skjerme blir bare tull. Det må derfor være en potensiell videre satsing der EK vil være en direkte konkurrent. DY/DU viser allerede i dag at de er offensive og satser friskt selv med få fly, og selv om DUs rutenett østover foreløpig kun teller
BKK, kan det fort endre seg dersom overflyvningsrettigheter over Russland kommer på plass. Det er jo heller ikke umulig at en vekst østover vil gå på bekostning av amerikanske ruter om DU ser et større potensial der. Kjos har jo tidligere sagt at fremtidens vekst vil bestå i å fly asiatere til Europa...