Quote:
Originally Posted by TCAS
Det beste ville vært at hvem som helst kunne fly hvor som helst. Selvfølgelig. Men dersom dagens ordning hadde vært helt uforståelig, urettferdig eller noe som egentlig kunne latt seg ordne på en enkel politisk måte, så hadde nok DY skreket høyt om dette for lenge siden. Når DY lar det forbigå mer eller mindre i stillhet, så er nok dette såpass komplekst at de har innsett at de ikke kommer noen vei med å syte til media. Politikk som involerer Russland og Kina er vel ikke det enkleste å forholde seg til.
|
Skånvik har vel nevnt at de får trafikkrettigheter med irsk
AOC som de ikke fikk med en norsk
AOC. Kan det være dette hun tenker på da?
Det er jo forøvrig ikke Kina og Russland som er motpart for flyselskapene; dvs. jeg har forstått det slik at det er avtaler mellom land, og at ikke spesifikke selskaper er nevnt. Om avtalene spesifiserer at det er
SAS som skal fly så kan man selvsagt begynne å snakke om storpolitikk og Kina/Russland. Hvis det er avtaler som er mellom land, så er vel fordelingen av rettighetene et internt anliggende.