Vinlista var heldigvis den samme som på flighten mellom
FRA og
IAD, og her er kveldens meny:
Dette var en sen kveldsflight, og da kan man forvente at serveringen kommer raskt i gang slik at passasjerene får sove mest mulig. Først ut var det en amuse bouche med laks og agurk, vesentlig bedre enn tilsvarende på flighten fra
FRA. Tatt ca 35min etter avgang.
Kaviar noch ein mal. Droppet vodka og tok mer champis i stedet.
Tre forretter på rappen, sammen med den gode Riesling GG
Kjøtt med papaya var godt
Kamskjell var godt, rødbeter var ikke min greie
Litt merkelig rett, som ikke hang helt sammen. Hummeren var god, tilbehøret ok. Mer Riesling!
Ost og portvin
En herlig sjokoladedessert med dessertvin. Da var klokka 00:30 lokal tid, 2:15 etter avgang, så her har det gått unna. På flighten vestover ble sjokoladen servert 3 timer etter avgang.
Det ble ikke kaffe og ikke Blue Label etter middag, i stedet litt mer sjoklade, champis og boblevann
Så var det på tide å legge seg og sette ny rekord med 5,5 timer uforstyrret søvn. Våknet av meg selv såpass sent at det var på tide å ta av pysjen, drikke et glass appelsinjus, rydde sammen tingene og flytte tilbake til 1K før landing. Crewet hadde selvsagt spurt om de skulle vekke oss før frokost, eller om vi skulle sove lengst mulig. Med en ventende FCL så er valget ganske enkelt.
En liten oppsummering av denne flighten blir som følger.
-Samme sete som i 748. Man sitter godt, men kjenner at setet går litt i bølger selv gjennom madrassen. De fleste 1.kl seter jeg har prøvd er bedre å sove i.
-Med to passasjerer er kabinen topp, men med full 1.kl så sitter man temmelig tett på naboen. 330, 340 og 2.etg på 380 er et godt hakk bak 744, 748, 77W og 1.etg på 380 på dette området. 330 støyer dessuten mest av alle, men fra rad 1 så går det greit på cruise.
-Topp service fra Lufthansa, både på bakken og i lufta. Hyggelige, uformelle og korrekte på alle områder
-Middels mat (til å være F) og god drikke