Quote:
Originally Posted by CFM
Skal vi begynne å dra i gang en diskusjon om forskjellen på sideslip og forward slip på dette forumet og på julaften kanskje?
God Jul dere!
|
Hehe.. Første juledag kanskje?
Aerodynamisk sett er det jo akkurat det samme som skjer, så kryssede kontroller er det uansett (som var utgangspunktet for svaret mitt). De forskjellige utrykkene er jo relatert til bruken av de kryssede kontrollene..
http://en.wikipedia.org/wiki/Slip_(a...p_vs._Sideslip
Quote:
Aerodynamically these are identical once established, but they are entered for different reasons and will create different ground tracks and headings relative to those prior to entry. Forward-slip is used to steepen an approach (reduce height) without gaining much airspeed,[3] benefiting from the increased drag. The Sideslip moves the aircraft sideways (often, only in relation to the wind) where executing a turn would be inadvisable, drag is considered a byproduct. Most pilots like to enter sideslip just before flaring or touching down during a crosswind landing.[4]
|
Jeg henviser videre, men jeg kan alltids ta feil :-)
God jul!