View Single Post
Old 22-12-2013, 10:14   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,204
Default Re: Delvis skifte i internasjonal trafikk fra Narita til Haneda

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
Narita har overhode ikke noen god beliggenhet. 7-8 mil fra sentrum (så kan man jo forsåvidt alltid diskutere hvor "sentrum" i Tokyo er...) er for langt, enkelt og greit. Men det største problemet er som du sier at de helt savner expresstog. Noe overraskende egentlig, med tanke på det ellers så fantastiske tognettet i Japan. Samme sak gjelder for øvrig Incheon i Seoul, som og ligger langt fra sentrum og savner expresstog. Men Incheon har i det minste noen innenriksruter, hvilket nesten savnes helt på NRT. Så skal man videre innenriks i Japan er det bare å sette seg på toget til HND i ca 1.5 h. Ikke akkurat praktisk...
Nåja Keisei Skyliner som er det raskeste toget (via Sky Access Line) bruker 35 minutter til Ueno fra Narita. Narita Express bruker så godt som ubruklig lang tid, men det funker det også. Har prøvd begge og kommer jo litt an på hvor man skal i Tokyo, mye styr å bytte t-baner osv der. Ellers enig i at beliggenheten suger, men de gjør det ikke bedre når transportalternativene er såpass trege som de er. Narita Express er nok Japans tregeste tog ved siden av Yamanote Line i Tokyo...
Hypern is offline   Reply With Quote