Quote:
Originally Posted by LN-VLE
Og det kan ikke Norwegian forstå. Hadde de fått samme flylisens som SAS hadde de blitt i Norge.
|
Jeg skjønner ikke dette. Har
SAS en spesiell lisens? Jeg har hørt noe i retning av det, men har aldri helt forstått hva dette innebærer (ei heller om det rent faktisk medfører riktighet).
Jeg har ikke oppfattet årsaken til at DY registrerte flyene sine i Irland var at dette hadde med utvidede trafikkrettigheter i EU å gjøre (men trodde det hadde med bruk av ikke-EØS personell på flygningene), men det er kanskje et tilleggsmoment?
Forøvrig forstår jeg lite av
SAS sin misnøye. Jeg tror man kan regne det som sikkert at DY får en irsk
AOC, så ingenting vil endres (bortsett fra at norsk LT får overoppsyn med selskapet i noen flere måneder). Det er således vanskelig å se poenget i
SAS sin argumentasjon. Det er nesten litt skåneviksk argumentasjon, men jeg regner med å de som normalt sett refererer til komiske Ali kommer med dette poenget i forhold til Roalds uttalelser om ikke så lenge...