Re: SAS med nytt gebyr -Seteavgift
I bund og grund det jo ikke nogen større ting for almindelige rejsende.
Stadig mulighed for at vælge sæde på de billigste billetter - dog med lidt færre sæder at vælge imellem.
De bedste kunder får et bedre tilbud.
Og hvis det er meget vigtigt at sidde på et sæde med mere benplads eller i forreste kabine, så kan man betale.
Personligt synes jeg generelt ikke om at skulle betale gebyrer for alverdens ting - og vælger gerne selskab efter det. Senest blev det JetBlue i USA istedet for United - selvom jeg "mistede" 800 bonuspoint på det og prisen totalt blev det samme, men irritationsmomentet i at skulle betale ekstra gjorde altså at det blev JetBlue.
Desværre er det jo nok en udvikling der ikke kan stoppes. Der er store summer at hente på det og konkurrencen fra lavserviceselskaberne gør at de "gamle" må følge med. Tydeligvis har passagererne ikke noget problem med det - det beviser lavserviceselskabernes vækst og regnskabstal.
Vi har nok kun set toppen af isbjerget og mon ikke der er gebyr for både bagage, sædevalg osv på alle billige economy billetter hos de fleste selskaber indenfor de næste år - hvis man ikke har status ihvertfald.
Det er desuden en fin måde for flyselskaberne - både at tjene penge på - og dernæst gøre det endnu mere attraktivt at være loyal kunde og opnå status.
I mine øjne en sørgelig udvikling, men vi må nok affinde os med at det er fremtiden - og set fra flyselskabernes side er det slet ikke så dumt.