View Single Post
Old 19-11-2013, 19:46   #24
Stone
ScanFlyer Molded

Stone's Avatar

Default Re: 737 styrtet i Russland

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
I følge b737.org.uk så skulle alle vært modifisert i løpet av 2008, men det betyr dog ikke at denne maskinen er modifisert.
Det var planen, ja. Hvorvidt disse AD-notene ble utført over hele verden har jeg ingen forutsetning for å vite....
Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Når vi først er inne på det emnet; var det ikke den modifikasjonen som bl.a. fikk pogo-rod/stick med noen fjærer?
Det var jo bare en del av det hele. Nå har ikke jeg hands-on erfaring med dette mod-programmet, men det var vel en hel serie med modifikasjoner som også inneholdt en helt ny rudder PCU, mer automatikk for stby rudder samt indikasjoner i cockpit.
Jeg har hele modifikasjonen et eller annet steduten at jeg husker hvor... men hvis du klikker deg videre fra linken over finner du mer info. Men det har vel du sikkert gjort...
http://www.b737.org.uk/theruddersystem.htm

Edit: Litt info fra Boeings "Fleet Team Digest":
Description
Boeing has completed development of design enhancements to the rudder control system for all Model 737-100/200/300/400/500 airplanes. This effort is known as the Rudder System Enhancement Program, or RSEP. This program includes a new main rudder PCU, a new rudder control torque tube, new input control rods for the main PCU, new standby rudder actuator input crank, new wiring from the vertical stabilizer to the EE Bay and Flight Deck, and modification of the P5-3 panel in the Flight Deck.

Installation of the RSEP rudder system is required on all 737 airplanes as part of compliance with FAA airworthiness directive (AD) 2002-20-07.

Jeg vil tro at dette er utført på omtalte -500, but who knows...

Last edited by Stone; 19-11-2013 at 20:24.
Stone is offline   Reply With Quote