View Single Post
Old 19-11-2013, 13:39   #1
jamesclandestine
ScanFlyer Blue

Default Hva må egentlig til for at en flyselskap kan selge setene som "C"

På vei tilbake fra bangkok med TG og SK. Fordi det var bonuspoeng F billett fikk jeg æren å reise SAS plus. At det ikke fins business hos SAS visste jeg, men ikke stakkars fyren på 2A som kom via F- tur JFK-MUC. Han ble veldig forbauset da jeg skulle ta 2B. Da han spurte stewardess om hun kunne henge opp jakka hans, fikk han et ganske uvennlig nei - vi har ikke garderobe. Da han spurte hva egentlig forskjell mellom business class og economy er hos SAS fikk han beskjed at SAS ikke har business class. Han viste da frem boardingpasset med "business class". Fikk beskjed at hun ikke kunne skjønne det. Da jeg anbefalte ham å ombestille videre turen til LH/LX mente hun til og med at dem heller ikke ha business class (noe som ble med en gang kommentert fra flere passasjerer).
Greit nok, SAS vil spare og har avskaffet business service (vet ikke om de hadde det før), men prisen for SAS plus er langt fra billig og jeg skjønner ikke helt hvordan de kan få lov å selge disse billettene som C turer når en som ikke kjenner til det bestiller en F/C roundtrip via staralliance. Det er jo langt fa alle som sjekker seatguru etc..
jamesclandestine is offline   Reply With Quote