FRA-IAD
LH418 13:15-15:45 Sete 2A
Boeing 747-8i D-ABYH "Thuringen"
Ca 25 min før avgang blir man hentet og ført ned i underetasjen. En S-klasse deles med en medpassasjer. S-klasse er en særdeles tiltalende bil, og hadde jeg pleid å sitte i baksetet eller hvis Mercedes hadde utstyrt sine biler med HUD hadde den muligens blitt min neste bil.
Turen fra
FCT til gaten, som lå vest for
FCT, var meget behagelig, og gikk unna på 3-4 minutter. Vel framme ved gaten må man ta heis opp i jetbridgen, her er et bilde på vei inn.
Lufthansa er gode på mye, men de har også sine svakheter. Mens deres kollegaer i Air France virkelig gir kundene følelsen av å være en VIP som selskapet bryr seg om, blir man fort en i mengden hos Lufthansa. Jeg vet ikke om det er antall F-passasjerer pr dag, stillingsinstruks eller at det er et annet folkeslag som gjør forskjellen, men det er en forskjell. Det blir noe upersonlig over det hele.
Uansett, man kommer seg frem i god tid til flyet, og man blir godt tatt vare på, dette var bare en refleksjon over forskjellene mellom
FRA og
CDG. På
CDG blir man dessuten geleidet helt frem til loungen, og på plass i sofaen, og ikke bare satt av utenfor døra i kjelleren på terminalen.
Tilbake til dagens flight:
I motsetning til den ypperlige konfigurasjonen med 8 seter på upper deck på 744, har 748 F i nesen. Dette betyr mindre areal pr passasjer, og ikke separat seng og sete.
Må bare legge inn et par bilder av dette flyet, som er det flotteste man finner på himmelen i dag.
Kabinen er ny og flott, med solide materialer. Det er brukt mye skinn, som i mine øyne er mye mer classy enn bling bling. Setene er dessuten plassert slik at man har minimalt innsyn fra de andre passasjerene.
Må låne litt bilder, siden jeg ikke fikk tatt så mange bra bilder
Trepaneler og stor Lufthansalogo