View Single Post
Old 27-10-2013, 01:17   #1
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Erfaringer på BA biz

Hei!
Lurer på om det er verdt å prøve dette en gang til. Noen som har erfaringer å dele?
Her er mine fra oktober iår.

Det er ikke ofte jeg reiser med BA, men i høst fikk jeg muligheten i C for 14K til SFO og fra LAX hjem igjen.
Har hørt mye godt, men må si meg kun måtelig imponert.

Business innsjekk fungerte veldig bra på OSL. Nå var jeg trolig blandt de siste til å sjekke inn uansett, da jeg våknet på Østerås 1t 40m før avgang. Ble litt travel start...

Helt fin tur over til LHR i A319.

LHR Terminal 5 er et helvete. Jeg som er ganske reisevant fant fram etterhvert, men tør ikke tenke meg hvordan Den Gamle skulle rukket en tight connection der. Fast track var ikke det fasteste jeg har opplevd. Hadde nok spart noen minutter på den vanlige sikkerhetskontrollen.
Loungen på B var helt ok.

747 LHR - SFO.
Ok sete i fartsretning for meg med midtgang på vindusrekke. God komfort. Ulempen er selvfølgelig at de ved vindu må skritte over vedkommende på raden bak ved midtgang, som man mest sannsynlig ikke reiser sammen med. Service var svært upersonlig. Dette skyldes nok BAs store antall pax i C og at de i tillegg har F. For all del, jeg fikk både mat og drikke, men svært sjelden uoppfordret og med et smil. Maten var godkjent og champagnen kjølig. Bra IFE.

388 LAX - LHR.
Veldig god loungeopplevelse
Sete mot midtgang i midtseksjon. Fortsatt samme problem for den i midten av tre; Må trå over vedkommende bak evt reisefølge. Har reist med samme fly med AF og de har kun to seter i midten oppe på den flytypen.
Nattflyvning med rask matservering. Fortsatt maskinmessig servering, men et helt ok måltid også denne veien, og så light off som passet meg bra.
Full flatseng og god komfort ga meg noen timer søvn. Naboen sov ikke noe i det hele tatt, da de hadde gått tom for puter og han måtte bruke en sammenkrøllet t-skjorte som alternativ. Så en film før det var kvelden. Bra IFE.

LHR Terminal 5
Kom forsinket inn og ble ytterligere forsinket pga problemer med gateutstyr. Mistet selvfølgelig flighten til OSL men ble møtt på gate og fulgt gjennom ny innsjekk til neste avgang. Møtte en fortvilet nordmann fra samme fly ved transittområdet som skulle samme vei. Han kunne berette at dette (forsinkelsene) nærmest var regelen for ham og at han neppe hadde kommet seg hjem samme kveld om han skulle stått i transferkøen.

Et par timer i finfin lounge på A og hjemtur på A319 uten viderverdigheter.

Må si jeg syns anføttesopplegget til BA er noe tull. De får selvfølgelig presset inn en pax til pr rad, men på bekostning av privatliv og plass. I tillegg er det komplett umulig å se ut fra noen andre seter enn vindu. Service er på minimum mens komfort er helt på det jevne i en C-kabin.

NB! Kofferten kom faktisk med fra LHR, noe jeg tviler på at de ville klart på CDG.