Hadde en ikke helt bra opplevelse med
SAS igår som hadde forsinkelse slik at jeg ikke klarte connection i
CPH. Har hatt ufrivillige overanattinger med andre flyselskaper så jeg var spent på hvordan
SAS klarte dette.
Så i Wroclaw at det ikke var mulig å klare connection til Oslo om hvelden og så også at det var få plasser på flyet 7:20 så jeg ringte support for å få fikset det.
-etter å ha tastet inn bonusnummeret ble jeg selvsagt bedt om lese opp bonusnummeret igjen.
-vedkommende nektet å sjekke med inn på 7:20 da jeg ikek reiste på pluss, ville kun gi meg 6:05 eller 8:15 så jeg tenkte at det fikk jeg ordne i Køben.
-På flyet ga de ingen info om hva de som ikke klarte connection skulle gjøre, regnet med at noen møtte oss når vi kom til flyplassen.
-Ingen møtte oss så ca. 20 personer dra til transitsenteret som var tomt.
-det stod ingen oppslag om hva vi skulle gjøreannet enn å trekke nummer som det lyste fra skjermene. Vi gjorde det i håp om at det skulle frembringe noen fra
SAS.
-Etter å ha ventet en stund fikk vi tak i en vakt for flyplassen som ikke hadde noe med
SAS å gjøre. Han kunne fortelle at vi skulle gå ned i ankomsten ved bagasjemottaket og viste hvor vi skulle gå.
-Vi gikk ned, men der var glassdøren stengt.
-Jeg mente engang å ha brukt en annen utgang fra flyplassen og med folkene på slep bar det opp og gjennom terminalen igjen.
Nede ved ankomsten fikk vi endelig hjelp.
-De hadde sjekket meg inn på flyet 6:05, men jeg la frem gullkortet argumenterte for 7:20 da det ble vel kort søvn.
-fikk boardingkort med klebemerke for overnatting på "Scandinavia Hotell" som jeg ikke visste hvor lå og 2 kort som kunne brukes for taxi dit og tilbake.
Etter 25 minutter i taxi kom jeg endelig frem til hotellet som viste seg å ligge nesten helt inne i sentrum.
-de var vante til slike gjester og vi fikk bonger for drikke og en litt vassen sandwich med loffbrød innrullet i plast i baren som de hadde en stor haug med.
-det var litt kø så jeg var ikke sjekket inn før etter ett.
Vanlig frokost startet kun etter 6 så det var "grab and go" som viste seg å være en poste med samme sandwich i enda mer vassen utgave, en juice, en yoghurt og en frukt.
På
CPH satte jeg meg ned ved noen som så ut som de hadde sovet på benken og prøvde få i meg i alle fall litt av juicen.
-fulgte så skiltene til sikkerhetskontroll og gikk rett i fast track. Da jeg dro boardingkortet i automaten lyste det rødt og det kom bort en vakt som kunne fortelle at
SAS ikke hadde fast track på flyplassen. Jeg spurte om jeg hadde gått feil sted. Neida,
SAS hadde ikke fast track på Kastrup.
Slapp heldigvis inn i loungen og fikk noen normalt brød og pålegg der.
Så fortsatt god morgen til de som har hatt en bedre natt enn meg.