View Single Post
Old 17-10-2013, 12:54   #54
Cloudius
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian med ny struktur/datterselskaper, etc

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Ja, så du har møtt en sleazy advokat - så stereotypisk. De finnes, det er noe sånt som 7.000-8.000 advokater i Norge. Råtne egg finnes overalt, men fra en med god kjennskap til bransjen, så er de i klart mindretall - kanskje også med noen regionale forskjeller i Norge (men her er det kanskje mine egne fordommer som slår til). Det store flertallet forsøker å løse klientenes problemer med det viktigste en god advokat har, kreativitet og en god porsjon sunn fornuft. Det er min tilnærming til yrket, i hvert fall.

Hvis man er skeptisk til alle yrkesgrupper hvor det finnes en og annen dårlig representant, da er det ikke mange yrkesgruppene igjen. Må være slitsomt å være så skeptisk?
Jeg er ikke generlelt skeptisk til advokater, og jeg tror faktisk heller ikke at vedkommende er veldig representativ.

Det var ikke ment som et sleivspark til advokatstanden. Mer bare som en illustrasjon på hvor forksjellig oppfatninger man kan ha. Forskjellig utgangspunkter som igjen påvirker denne debatten, som alle andre.
Cloudius is offline   Reply With Quote