View Single Post
Old 16-10-2013, 12:54   #41
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Norwegian med ny struktur/datterselskaper, etc

Quote:
Originally Posted by CFM View Post
Hvorfor mistror man mere eller mindre alt som kommer fra flygende personells side, men tar det som kommer fra ledelsen sin side for god fisk?

Det gir inntrykk av en enorm naivitet hos enkelte og troen på rettsystemet er jo nesten rørende når man ser hvordan man kan utnytte rettsapparatet for seg, om man har retten på sin side eller ikke.
Er det noen her som mistror de flygende? At man har tro på rettssystemet er vel ikke uvanlig, og jeg vil forvente at man i det lange løp ikke kan utnytte dette om man ikke har retten på sin side. Dette betyr natruligvis ikke at jeg tror at alle beslutninger som tas i rettssystemet er de riktige beslutningene eller at alt fungerer alltid, men det betyr at jeg tror at rettssystemet legger noen rammer som alle må operere innenfor og jeg tar dette som et utgangspunkt.

Hva er alternativet til å tro på dette? At det er "anarki" og alle kan ta seg til rette som de selv måtte ønske? Jeg synes det er vel så oppsiktsvekkende å skulle ta som utgangspunkt at avtaler, lover og regler ikke er verdt papiret det er skrevet på.
TOS is offline   Reply With Quote