View Single Post
Old 02-10-2013, 13:32   #264
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Visum/passregler hovedtråd (2011/2012/2013)

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Hvordan kan jeg rent praktisk få plukket opp bagasjen og sjekke den inn på nytt? I følge Timatic må man være airside hele tiden for TWOV.

Problemet er at jeg skal reise med LH F som først slipper bonusseter 1-2 uker før. Dermed rekker jeg ikke å søke etter transitvisum etter at billettene er booket. Men fikk svar fra Visumservice at man ikke må ha billettene klare, kun ca-datoer, for å søke vanlig turistvisum. Tror det blir løsningen.

Et siste spørsmål - har noen søkt visum for India i det siste? Hvor lang tid tok det? Avreise er om under tre uker, og behandlingstid er oppgitt som 3-6 dager + postgang. Så det burde jo gå bra, men er likevel skeptisk til å sende fra meg passet så kort tid i forveien.
Det er bare om du får beskjed om å plukke den opp, hvis du har visum så må du gjøre det selv - hvis ikke så gjør de det for deg. Hvis du kun skal ha single entry tourist visa så trenger du normalt ikke billetter. Fra slutten av i fjor så har de blitt markant mindre strengere. En jeg kjenner søkte visum for drøye to uker siden for reise 29. sep og det gikk helt fint, men så har han reist ofte dit. Husk at 2. 13. og 16. okt er helligdager og ambassaden er stengt.