View Single Post
Old 29-09-2013, 22:56   #8
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Re: Hvilke forbedringer kan man forvente som pax de neste 30 år?

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Ikke meningen å kritisere, kun mine kommentarer/tanker: usikker angående priser, tror det vil øke inntil en annen kilde for bensin er god nok. Tror ikke det blir lengre range fordi det må så mye drivstoff/vekt til. Dette tror jeg ikke finnes innen 2030 (er jo "bare" 17 år til), kanskje ikke før nærmere 2040.
Det kan godt hende at du har rett om priser, men jeg er overbevist om at range vil bli lenger innen 2043 (de neste 30 år, ikke 2030 ).

Quote:
Kun fra pax POV så tror jeg den største forskjellen er sømløshet (seamless), dvs. at alle selskaper fra transport til flyplassen, på selve flyplassen, til flyet, på flyet osv. samarbeider mye, mye bedre noe som vil gi oss en enda bedre opplevelse.
Håper (og tror) at du har rett, og flere og flere blir jo mer reisevant allerede i dag, tenker at vi vil se mer av det de neste årene. Og med nyere flyplasser følger også i de fleste tilfellene bedre infrastruktur, inkludert transportmuligheter til/fra flyplassene. Mange av dagens flyplasser, både i Norge og internasjonalt, er jo 40-50-60 år gamle og bærer preg av å ha blitt bygget ut litt etter litt.