i 2040 Er 787 en virkelig arbeidshest, vel utprøvd og meget pålitelig. 787-8 begynner å bli sjeldne i "vesten", litt som 737-600 i dag. Derimot er 787-10 og 11 veldig populære. A350 selger godt i både 1000 og 1100 versjonene og er også meget populær. 737 og A320 serien har blitt byttet ut med kompositt fly for 10 år siden. Det samme har B777. A380 selger dårlig. De fleste vil ha Boeings 848 som tar fra 600 til 1200pax. På bakken flyttes flyene av selvstyrte, elektriske traktorer og take-off besørgess av et system likt det som sender opp fly på hangarskip. i luften brukes det biodrivstoff. Det er kunn en pilot i cockpit og går alt etter planen så rører han normalt ingen ting fra flyet går fra avgangs-gate, til det er tilbake på ankomstgate. Cabin Crewet er det like mange av som i dag og de deler ut forhånds bestilt mat og drikke, under flightene. Vi sitter like trangt som i dag, untatt på Ryanair som har ståseter i halve cabinen i Europa og USA men i 80% av kabinen på de 800 fly de har i India og de 2500 fly de har i resten av Asia. Største forbedring i flyet er enda større vinduer enn på 787 og trykket og fuktigheten tilsvarer 1700moh. Lufthansa har en Retro-jet i
SAS farger og Norwegian begynner å miste grepet om IC markedet og har redusert 787-11 flåten med 20 fly på 2 år. Fra 200 til 180 maskiner.