Quote:
Originally Posted by jikswoboB
Vad ska Vita huset och Secret Service göra den dagen civila luftfarten helt och hållet överger 4 motorer till fördel för 2?
|
A380 kommer nok til å være i produksjon i fler tiår fremmover. men kanskje kommer det en C5 galaxy erstatter?
Quote:
Originally Posted by TLS at OSL
Vi så jo hvordan det gikk med tankflyene. Der bestemte de seg for en versjon av A330, men etter voldsomme protester ble det B767 i stedet. Derfor tror jeg ikke de kommer til å bestille noe annet enn en Boeing.
Hvilket fly? Jeg har mest tro på 748, mest på grunn av størrelsen, d.v.s. innvendig plass og fordi presidenten da kan få "2. etg." for seg selv og sine nærmeste medarbeidere, vekk fra pressen. At den i tillegg har 4 motorer, gjør at jeg tror de velger denne.
Men, jeg har tatt feil før....
|
Det er nok et veldig press for å velge amerikansk, men 747-8i selger jo heller dårlig, så da kan det jo tenkes at de velger A380 pga plassen ombord og at den ikke er utgående modell. Venter de til f.eks 2017 før de bestemmer seg så har kanskje ikke Boeing noe 747-8i i produksjon, da er det A380 eller 777 som er alternativene. Vi vet de har henvendt seg til Airbus for flere år siden med forespørsel om den er mulig som AF1 fly. Skulle de velge 747 så burde de egentlig få ut fingern så den ikke er utgått når den blir levert.
Det er jo solgt noen 747 som VIP fly som enda ikke er levert til sluttkunde. Jeg må innrømme at jeg har bare gått og ventet på at noen av disse skulle dukke opp som en AF1 Erstatter, Altså VC25A erstatter for å være helt korrekt. men men, tiden vil vise og her er det mye hemlighets kremmerier.