Quote:
Originally Posted by stefan
Vi skal reise fra SIN- DPS i November og ser at det er veldig mange low-cost selskap som kommer opp på søkeresultatet på kayak.
Noen spørsmål:
-Er de like hissige på avgifter som Ryanair osv?
-Det virker som om det er noen som er "billigversjonene" av flag carrierene (Tiger /singapore airlines)
- Er det noen av disse som kan anbefales / frarådes å reise med: Jetstar, Lion Air, Tiger Air, Valueair, Indonesia Air Asia, Mandala Airlines ?
|
Jeg har reist med Jetstar og AirAsia (thaiversjonen riktignok, men går ut fra at det ikke er store forskjeller der). Stort sett positive erfaringer med begge. Spesielt Jetstar har fresht interiør. AirAsia - noe mer glorete image, men begge flyr ganske nye fly. Det koster åpenbart noen singdaler for bagasje og naturligvis kun BoB. Veldig billig BoB hos AirAsia - noe dyrere hos Jetstar, men stadig noe billigere enn Europa. Husk cash. I hvertfall AirAsia tar kun cash (
SGD bør holde fint). Såvidt jeg husker fikk jeg velge sete gratis ved innsjekk hos Jetstar. Hos AirAsia var det å ta til takke med det en fikk eller bla opp de 2 eller 3 US$ det kostet for setereservasjon. Man slipper generelt å dra byen rundt for å finne printer slik som hos FR.
Forøvrig: Valuair = Jetstar
http://en.wikipedia.org/wiki/Valuair#Valuair_today