Quote:
Originally Posted by jalig
Da fikk man endelig et vel gjennomtenkt og greit svar. Flyklagenemnda neste. Noen som har innspill på hva man skal ta med til den?
|
Hva du skal ha med i klagen fremgår av transportklagenemda sin hjemmeside:
Quote:
*Opplysninger om påklaget reise (flightnummer, avreise- og ankomststed, reisetidspunkt, redegjørelse for hendelsesforløpet).
*Opplysninger om din klage til motpart og avslag fra motpart (datoer, kort forklaring).
*Dokumentasjon som du kan legge ved (reisedokumenter, klagen til motpart, avslag fra motpart, evt. annen korrespondanse med motpart).
*Ved erstatningskrav bør du dokumentere det økonomiske tap du har lidt.
|
I tillegg bør du, uten skrivefeil, presist formulere argumenter for hvorfor du skal ha krav på kompensasjon, da i form av prisavslag gunnet mangel ved tjenesten e.l.
(Litt OT: En liten bemerkning, sml dine tidligere innlegg: Merk at forbrukerkjøpsloven IKKE kommer direkte til anvendelse ved kjøp av tjenester, som en flyreise jo er, jf. fkjl § 1 annet ledd "ting". Bestemmelsene i kjøpslovgivningen kan likevel brukes til å oppstille generelle kontraktsrettlige prinsipp, slik som prisavslag, men det blir uansett feil å bygge en klage utelukkende basert på forbrukerkjøpsloven.)
Kan ikke se at noen lignende saker har blitt avgjort i nemnda, så blir interessant å se hva utfallet av klagen blir.
Edit: Viktig at du uansett går grundig gjennom vilkårene for reisen og ser om bytte av equipment er nevnt der og evt. hva.