Quote:
Originally Posted by view
Synes vel ikke artikkelen gav inntrykk av det. Nå blir Shell storkunde på denne ruta, dette er to hovedkontor for drift i Nordsjøen og de blir nok de som holder mest liv i denne ruta.
|
Shell blir nok en av kundene,men dog skal de sies at mange andre leverandør selskaper blir blant de vesentlige kundene.
Mange supply-og subsea fartøy som opererer på Haltenbanken har crew change i
KSU samt at man tar uplift av utstyr også i steden for å seile helt ned til Bergen eller Stavanger området for å ta upliften her.
I vårt prosjekt har vi stort sett crew change i
KSU siste år for spesialfartøyene og med tilhørende trafikk fra
ABZ.
I tillegg sender vi utstyr ofte opp med trailer fra Stavanger området som vi laster ombord mens vi har crew change. Mange av folkene vi bruker ombord kommer fra
ABZ og således vil det være godt med en direkte rute fremfor mellomlanding i
SVG og
OSL eller
BGO.
Det gjenstår å se om industrien kan gi ruten et permanent eksistensgrunnlag.