I går reiste jeg hjem fra
LHR til
TRD via
SVG. Fra London til Stavanger gikk ferden med SK 4630. Jeg var veldig fornøyd med å ha fått reservert to seter til meg og sønnen min på første seterad i GO, både siden jeg liker å sitte foran og fordi vi skulle komme oss av fort i tilfelle det ble snaut med tid til transfer i Stavanger.
Stor var forbauselsen da jeg sjekket inn på
LHR og så at vi i stedet for rad 7, (eller om det var 8) A og B, var flyttet til 17 A og B. Jeg tenkte at dette sikkert var fordi det var gjort bytte av modell eller at det var solgt flere seter i pluss. Da vi kom til gate, så jeg at det sto en -800 der slik som det opprinnelig var satt opp. Siden jeg var interessert i å vite hva som hadde skjedd og hvorfor, spurte jeg damen bak skranken høflig om hvorfor plassene våre var endret. Hun kom med noe svada om at det måtte være bytte av flytype, men forsikret om at det var gode plasser (noe det i mine øyne ikke var).
Forbauselsen ble ikke mindre da vi kom om bord og det var boarding completed, for framme i PLUS satt det 2 eller 3 personer, og de setene jeg hadde reservert sto helt tomme, samt flere seterader rundt dem.
Jeg vil tippe at flyet var snaut 2/3 fullt.
Noen med forståelse om seating og slikt som vil prøve seg på å forklare hva som kan ha skjedd og hvorfor?! Det eneste jeg kan tenke meg er at det kan ha noe med balanse å gjøre, men samtidig virker det noe rart for en helt uten fagkunnskap, siden flyet var så godt som tomt de 10 første seteradene og rimelig fult bak over.
Jeg er fullstendig klar over at endring i setereservasjon kan forekomme og at det sikkert er gode forklaringer på dette, men i dette tifellet kan jeg ikke se noen gode årsaker, og som pasasjer føler jeg at jeg burde ha rett til en forklaring når slikt skjer!
VC-10