Datum: 27
JUL
Flight: WF935
Routing:
HVG-
HFT-
TOS
A/C LN-WIA DASH 8-100
Seat: 09D
På Valan international airport var det full aktivitet med en italiensk, en polsk och en amerikansk GA maskin samt en massa indier som skulle resa med vår maskin. Det var så pass illa att det var kö. Vi checkade in men valde att vänta med säkerhetskontrollen till det att det började närma sig avgångstid. Vi hade fått tips om att sitta på vänstra sidan ner mot Hammerfest men det rådde full anarki och vi fick nöja oss med den högra sidan vilket gjorde att vi missade fly-by av Nordkapp, bummer! AH Berit gjorde turen med ett smil och rätt som det var landade vi bestämt i Hammerfest. Detta var en av platserna jag egentligen hade velat stanna på då jag delvis har mitt ursprung härifrån men det kommer fler chanser att komma hit, det är jag säker på! Vi plockade upp ett par nya passagerare och fortsatte mot
TOS i vackert väder med flott utsikt över bland annat Hasvik och öarna utanför kusten. Full fart in mot Langnes där vi landade på bana 19 och parkerade vid den gamla terminalen. Vi hade turen att
SAS maskinen från Oslo var försenad vilket gjorde att vi kom med flygbussen istället för en väntetid på två timmar eller taxi.
(Dessa sörlenninger har 0 respekt!!!)