Oslo-Frankfurt-segmentet er vel kanskje en av de best dokumenterte rutene her på forumet så jeg lar for det meste bildene do the snakking.
OSL-FRA
LH861
Airbus A320-211
D-AIQB "Bielefeld"
c/n: 200 | 22.2 år
Boarding ved gate 42 foregikk på vanlig vis: det ble annonsert at C, *A Gold og pax med barn kunne boarde først, men ingen egen linje for dette gjør at det egentlig er førstemann til mølla. Satt meg ned for å vente og etter 5 min åpnet gate-agentene opp en ”sluse” til.

D-AIQB ”Bielefeld” står klar ved gate. Dette er samme maskin som fraktet meg til Frankfurt Påsken 2012

Widerøe og et ukjent selskap?
Ble ønsket velkommen ombord av et typisk Lufthansa crew. Sete 2F ble inntatt og jeg tror det var totalt 3 rader med C denne dagen. En rutineflyvning uten de store hendelsene. Jeg liker godt Lufthansa sitt C produkt. Service og mat er konsistent og holder alltid mål. Sammen med maten var det lagt med et skrapelodd og en kupong som ga litt rabatt på Heinemann. Da vi nærmet oss Frankfurt am Main kunne kapteinen melde om fint vær. Perfekt ettersom jeg hadde tenkt meg en tur opp til spotteplattformen.

Over skyene skinner alltid solen

Landing skjedde som vanlig på bane 25R, noe som medfører ganske lang taxi. Ikke at det gjør noe

Denne søndagen var vi så heldige å få parkere ved gate!
Problemet med ikke å fly Lufthansa F er jo at det ikke er noen fet bil som står å venter på deg ved disembark’, så da må man ta beina fatt. Frankfurt er jo som kjent ikke den mest passasjervennlige flyplassen og det er store avstander. Som nevnt hadde jeg tenkt meg opp til spotteplattformen. Slet fælt med å finne den da jeg ikke hadde lest hvor den lå. Tenkte at det sikkert ville være godt merket. Neida, det var det ikke! Fant til slutt ut at jeg måtte ta toget til terminal 2.

Jeg elsker denne old school tavlen.
Ikke all verden med trafikk da jeg var der. Ble litt skuffet over at plattformen var over terminal 2. Hadde vært bedre og mer ”action” ved terminal 1 med Lufthansa og andre *A medlemmer.