Quote:
Originally Posted by jalig
Jeg er usikker på om jeg kanskje tråkket deg på tærne med akkurat dette eksemplet. Siden du kun henger deg opp i dette men ikke kjernen i saken. Beklager om eksempelet ikke var det beste. Men håper du kan heve deg over det å bli med i diskusjonen om selve saken.
Men jeg skulle ønske vi kunne holde diskusjonen på et saklig nivå her. Det er helt okej å være uenig med meg, men er kanskje ikke nødvendig å gjøre narr av meg og mine prioriteringer?
En ting som de fleste som angriper mitt eksempel og klage hoppe glatt over er følgende.
Flybransjen priser sine biletter flytende som vi alle vet og generelt blir biletter dyrere jo nærmere dato man kommer og om det er en populær reisetid.
Dette er jo også noe Norwegian vet. Så når de kun tilbyr å avbestille bilettene (som man kanskje har fått billig).
Så har de nok også tatt med i beregningen at det for folk flest vil medføre betydelige merkostnader å skulle avbestille for å så kjøpe nytt med noen andre så tett opp mot avreise.
Dette gjør at det i praksis vil være svært få som avbestiller. Men jeg mener at det fortsatt ikke er greit å skulle tilby et dårligere produkt til den prisen man har betalt. Da de setter folk i en umulig situasjon ettersom billetten i utgangspunktet ikke var mulig å endre eller kansellere. Så har man da gjerne bestilt hotell og/eller leiebil som ikke kan refunderes.
Man kan syntes at denne situasjonen er bagatellmessig, men skalerer man situasjonen opp, med lignende hendelsesforløp men kanskje i annen kontekst så tror jeg at flere hadde funnet at dette ikke er en grei fremgangsmåte.
Jeg har også lest igjennom vilkårene for reise med Norwegian, de er ikke så lange. Jeg har ikke der funnet noen punkter som fritar Norwegian for ansvar når det kommer til dette punktet.
Så det er uansett ingen stor sak hva gjelder penger for meg, men det er mer prinsipielt.
så er det kanskje mange som hver vil eller kan skjønne betydningen av dette, og ei heller har noe konstruktivt å bidra med for eller imot. Dere vil jeg henstille til å droppe å skrive om dere ikke har noe konstruktivt å komme med.
|
Hvilket svar ønsker du da? Ovenfor har du fått svar om at det ikke er noe å hente/bry seg om. og svar som sier at det ikke er så soleklart at Norwegian ikke har noe ansvar. Ut fra hva du har skrevet nå sist virker det som om du allerede har vært i kontakt med Norwegian og har fått et svar derfra som du ikke er fornøyd med.
Da er Flyklagenemda neste dersom du ønsker en "uhildet" avklaring. Det får du neppe her inne med "bransjefolk". Flyklagenemda sin behandling er også gratis.
Vidar