View Single Post
Old 13-07-2013, 23:10   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

OBB 5 Re: Disney, Scanair DC10 og dekkpunktering

På vei tilbake til Uppsala etterhvert, hvor vi hadde med oss Endre (den norske programlederen) som skulle overnatte på Best Western i Uppsala.

På bakken på en gresstripe på utsiden av Uppsala

Vi vasket og skrubbet -MBN (Bertil Nicklas, de har et merkelig fonetisk alfabet der i Øst-Europa ) og parkerte'n for natta, før vi kjørte Endre til hans hotell i downtown Uppsala, hvor Savipix rundet et hjørne litt for fort, og punkterte høyre fordekk. Liten strek i regninga det, men Assistansekaren var ikke langt unna og fikk tauet bilen til nærmeste verksted. Savipix og undertegnede måtte ta beina fatt til Hotell Savipix. Heldigvis var det Ben & Jerry's i frysern og gin i barskapet, så sorgene forsvant fort

Dagen etter tok jeg en tur til Helsinki. What else to do, shopping i Stockholm eller gå rundt i Uppsala i regnvær? Nei, tur til Helsinki ble det, Blue1 B717 begge veier, og returen til ARN var faktisk flight SK717 Beste måten å bruke 900NOK spør du meg! Da jeg kom “hjem” til Uppsala, hentet Savipix meg på togstasjonen, og vi kjørte og kjøpte sushi. Namnam. På kvelden rakk vi en gåtur rundt i byen også.

Returen dagen efter det igjen, med SAS ARN-OSL-KRS. Helt ordinære flighter begge to, rakk så vidt KRS-flighten, pga ekstreeeeeeeemt treg innsjekkingskø og sikkerhetskontroll på OSL. Og gate 19Å eller noe. 1 time transfer Schengen-Domestic er ikke nok på OSL tydeligvis. Var siste person ombord, og fikk slengt meg ned i midt nødutgangssete og kunne puste lettet ut

Denne turen var veldig bra, og jeg må selvfølgelig trekke frem klappsete-flighten til OSL med særdeles hyggelig crew, VIP-services på ARN samt en fenomenal opplevelse på filminnspilling. Trynet mitt kommer på Disney Channel i forbindelse med Norgespremieren på “Planes” (vet faktisk ikke helt hva tittelen blir på norsk enda) en gang i september!

Med det, ønsker jeg takk for titten!