På vei tilbake til Uppsala etterhvert, hvor vi hadde med oss Endre (den norske programlederen) som skulle overnatte på Best Western i Uppsala.

På bakken på en gresstripe på utsiden av Uppsala
Vi vasket og skrubbet -
MBN (Bertil Nicklas, de har et merkelig fonetisk alfabet der i Øst-Europa

) og parkerte'n for natta, før vi kjørte Endre til hans hotell i downtown Uppsala, hvor Savipix rundet et hjørne litt for fort, og punkterte høyre fordekk. Liten strek i regninga det, men Assistansekaren var ikke langt unna og fikk tauet bilen til nærmeste verksted. Savipix og undertegnede måtte ta beina fatt til Hotell Savipix. Heldigvis var det Ben & Jerry's i frysern og gin i barskapet, så sorgene forsvant fort
Dagen etter tok jeg en tur til Helsinki. What else to do, shopping i Stockholm eller gå rundt i Uppsala i regnvær? Nei, tur til Helsinki ble det, Blue1 B717 begge veier, og returen til
ARN var faktisk flight SK717

Beste måten å bruke 900
NOK spør du meg! Da jeg kom “hjem” til Uppsala, hentet Savipix meg på togstasjonen, og vi kjørte og kjøpte sushi. Namnam. På kvelden rakk vi en gåtur rundt i byen også.
Returen dagen efter det igjen, med
SAS ARN-
OSL-
KRS. Helt ordinære flighter begge to, rakk så vidt
KRS-flighten, pga ekstreeeeeeeemt treg innsjekkingskø og sikkerhetskontroll på
OSL. Og gate 19Å eller noe. 1 time transfer Schengen-Domestic er ikke nok på
OSL tydeligvis. Var siste person ombord, og fikk slengt meg ned i midt nødutgangssete og kunne puste lettet ut
Denne turen var veldig bra, og jeg må selvfølgelig trekke frem klappsete-flighten til
OSL med særdeles hyggelig crew, VIP-services på
ARN samt en fenomenal opplevelse på filminnspilling. Trynet mitt kommer på Disney Channel i forbindelse med Norgespremieren på “Planes” (vet faktisk ikke helt hva tittelen blir på norsk enda) en gang i september!
Med det, ønsker jeg takk for titten!