PP, jeg ser, at du er faldet for Fogh's Bush'ism : "alle der ikke er enige med mig - er mod mig". Det er så dit valg.
Hele Muhamed-sagen handler om respekt for andre mennesker - ganske enkelt. En egenskab hverken "kultur-redaktøren" på JP eller statsministeren har IMHO.
Under begrebet respekt for andre menneskert hører også at man må acceptere, at mennesker/stater der ikke er enige med Danmark vælger at vende os ryggen - men ikke at denne vende os ryggen skal resultere i vold og ødelæggelse. (præsist som Danamrk gjorde mod Apartheid Syd-Afrika og Frankrig under Mororoa-balladen)
Det er ikke ret for danske firmaer at handle med mellemøsten, (og de må derfor leve med at nogle lande/mennesker vælger ikke at handle med dem) ej heller er det en ret for JP velvidende at trampe på andres følelser med en bevidst provokation. Men alle mennesker (Selv Anders F!) har ret til at blive behandlet med respekt og til at ytre sig inden for disse rammer, hvad enten man er enige med magthaverne (Pia K. i dette tilfælde) eller ej.
Det handler ikke om lefleri. Når det så er sagt, så må jeg da indrømme at jeg fuldt ud er enig i Marianne J's karakteristik i Søndags-Berlingeren. (hun var da overmådeligt diplomatisk i sine udtalelser)