Thread: NORWEGIAN-LED
View Single Post
Old 14-03-2006, 19:30   #10
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Default Replying to Topic 'NORWEGIAN-LED'

Quote:
Originally posted by Airwolf

Quote:
Originally posted by Bll spotter
Jeg tvivler på det er en rute der bliver en succes, Sankt Petersborg og Rusland bliver man hurtig træt af.
Uenig. Hvorfor er Praha og Budapest en stor suksess? Jo fordi man bl.a vil se den egenartede arkitekturen, og får lave priser bl.a på klær, sko osv med på kjøpet. St.Petersburg er i høyeste grad en slik by.

Er ikke verre å skaffe seg turistvisum til Russland enn andre visum-land. Bestilles turen gjennom et reisebyrå så kan det meste av dette ordnes for deg.
Til Prag og Budapest skal du ikke have visum, det er blandt andet det der er voldsom trættende, i øvrigt er priser på hoteller voldsomme dyre, specielt om sommeren, selv blandt skadinavisk målestok. Museer skal du typisk betale op til 10-25 gange mere som turist mere end den menige russer. Sådan er det hele vejen igennem, kan de tage røven på en turist så gør de det. Sådan er det i mange storbyer overalt i verden men her synes jeg det er for meget. Min kone kommer derfra, og hun har en lejlighed derover som vi bor i et par gange om året så lidt kendskab har jeg til byen. Men ingen tvivl om at byen er en af verdens flotteste byer, men bevæger du dig ud fra centrum, så ligner det noget der er løgn. Men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den dag russerne fjerner visumtvangen, vil de kunne mange doble deres turist indtægter. Men som jeg skrev før, det er en by og et land man hurtig bliver træt af.
Bll spotter is offline   Reply With Quote