View Single Post
Old 25-06-2013, 23:18   #18
buskmann
Newcomer
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 48
Default Re: Tigermeet 2013, en våt opplevelse..



Hva er det denne polakken har ytterst på høyre vinge? AMRAAM eller Sidewinder er jo ikke, for det er de to andre missilene.

Angående drivstofftanker, så har de nyere F-16C/D vesentlig større masse og kraftigere motorer enn de norske F-16A/B. Så hver dråpe drivstoff kommer godt med. Om jeg ikke tar mye feil så er RNoAF F-16A block 10 Mid-life Update s/n 78-0272 den letteste og eldste F-16 i operativ bruk. For øvrig en feil i linken; flyet var en F-16A block 10 både før og etter MLU.

For de spesielt interesserte i drivstofftanker kan det også nevnes at det er utviklet en 600 gallons vingetank som er ganske mye større enn de 370 gallons vingetankene de norske F-16 nesten alltid flyr rundt med. Vingene er imidlertid tilnærmet identiske på alle operative F-16A/B/C/D/E/F (unntatt danske F-16A block 10, tror de har parkert alle B-modellene av block 10), så det er vel ikke allverden av "G" som de 600 gallons vingetankene kan utsettes for. 600 gallons vingetank på et gresk fly:
buskmann is offline   Reply With Quote